یزد- آیت‌الله سیدجواد آیت‌اللهی گفت: انقلاب اسلامی ایران برای اجرای احکام نورانی اسلام و قرآن بود و با توجه به اینکه امام و مردم احساس کردند که اسلام در خطر است، انقلاب کردند و در شعارهای انقلابی هم به خوبی این موضوع مشخص بود.

انقلاب  اسلامی برای اجرای احکام نورانی اسلام و قرآن بود

به گزارش قدس آنلاین، امام جمعه موقت یزد در خطبه‌های نماز جمعه یزد اظهار داشت:  در آستانه دهه فجر انقلاب هستیم و دو نکته در این ایام  مهم است ونکته نخست بررسی تاریخ انقلاب و نقل خاطرات این ایام است که از ضرورت بالایی برخوردار و لازم است که نسل جوان از این ایام اطلاع کافی داشته باشند.

آیت‌الله سیدجواد آیت‌اللهی گفت: نکته دوم که بسیار مهمتر از مسئله نقل خاطرات انقلاب و بررسی تاریخ انقلاب است، بررسی اهداف انقلاب است که باید مورد بحث قرار گیرد.

امام جمعه موقت یزد گفت: نسل جوان باید بدانند که این همه سختی و شکنجه و شهادت را برای چه چیزی داشتیم تا به انقلاب برسیم.

 وی افزود: انقلاب اسلامی ایران برای اجرای احکام نورانی اسلام و قرآن بود و با توجه به اینکه امام و مردم احساس کردند که اسلام در خطر است، انقلاب کردند و در شعارهای انقلابی هم به خوبی این موضوع مشخص بود.

آیت‌اللهی در ادامه اظهار داشت: در یزد که دارالعباده و حسینیه ایران است نباید مجالسی برپا شود که با اهداف انقلاب مغایرت داشته باشد و با دستورات قرآن و فرهنگ اسلامی همخوانی نداشته باشد.

امام جمعه موقت یزد با تاکید بر توجه به دغدغه‌های حوزه‌ علمیه و خانواده‌های شهدا گفت: خواسته‌هایی که مردم و خانواده‌های شهدا دارند با برخی اقدامات مخالف است و مجالسی است که حتی چند درصد با اهداف قرآن مخالفت دارد و باید این مجالس تعطیل شود.

امام جمعه موقت یزد به مسئله حجاب اشاره کرد و گفت: اگر غافل باشیم ضربه‌های زیاد دینی می‌خوریم که تاکنون نیز خورده‌ایم و غافل هستیم مثل مسئله حجاب که ابتدا گفتند چادر نیازی نیست و با مانتو نیز می‌توان حجاب را حفظ کرد ولی کم‌کم به گونه‌ای پیش رفت که الان وضعیت واقعا بد است و وضعیت حجاب در بعضی فضاها اصلا خوب نیست.‌

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.